Klachten

Heb je als vrijwilliger een klacht over een collega, ga dan met haar/hem in gesprek en probeer samen de klacht op te lossen.

Lukt het niet op deze wijze jouw klacht op te lossen of wil je het zo niet oplossen, dien jouw klacht via een bestuurslid in bij het bestuur. Het bestuur zal snel binnen een week na het aanmelden van jouw klacht, laten weten wie jouw klacht behandelt. Uiterlijk vier weken na ontvangst van de klacht volgt een uitspraak door het bestuur over jouw klacht.

Betreft de klacht een probleem dat je niet met de collega of het bestuur kan of wil bespreken, neem dan contact op met de vertrouwenscontactpersoon van de afdeling. De vertrouwenscontactpersoon bepaalt dan samen met jou hoe jouw klacht wordt aangepakt en naar welk resultaat zal worden toegewerkt.

Betreft het een klacht die de hele afdeling aangaat, die je niet onderling kunt oplossen, dan kun je contact opnemen met de landelijke ondersteuners van de KNV EHBO en vragen om bemiddeling.
Binnen een week wordt contact met je opgenomen. Is de bemiddeling niet succesvol, dan kan worden gevraagd om arbitrage.



Scroll naar boven